Mietek Grocher

Jag har bloggat dåligt och välddigt tråkigt de senaste dagarna men det är för jag varit sjuk sen i måndags efter friluftsdagen. Men nu börjar jag må bättre. Idag gick jag till skolan mellan 10-12 för Mietek skulle komma till skolan och ha en föreläsning för oss nior och jag ska säga det att jag är så glad att jag gick dit även att jag är sjuk.
För er som inte vet vem han är så är han en av dom få judar som överlevde och fortfarande lever sen förintelsen. Han såg sin mor, syster, bror och far dö ifrån honom, han var på 9 olika konsentrations läger, rymde från gaskammaren. Hur stark är man inte om man klarar detta? Hans berättelse om sitt liv mellan 12-17år är det mest hemska jag hört, så sjukt berörande. Känns overkligt att världen varit så grym o fortfarande är på endel ställen. Trots den hemska historia han berättar får man en kännsla av glädje (inte av historian såklart!!) men utav honom, Mietek har en sån livsglädje och det är otroligt att någon som han har det. Enligt mig är han den starkaste människan jag någonsin träffat och jag är glad att jag ens fått träffat honom. Denna dag kommer jag minnas lääääänge :')


Kommentarer
Postat av: hanna

han är fin är han <3 grät sjukt mycket när jag lyssnade på honom.

2011-01-27 @ 18:08:14
URL: http://hannarosen.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback